Standardy wychowania

Metody pracy pedagogicznej warunkowane są celami wychowania, które sobie stawiamy.

Zależy nam, aby nasi wychowankowie osiągając dojrzałość szkolną:

  •  znali samych siebie- swoje uzdolnienia, możliwości i swoją wartość
  •  lubili siebie i innych
  • wierzyli w siebie- umieli pokonywać sytuacje trudne, radzić sobie z pojawiającymi się problemami
  • umieli nazywać uczucia, które im towarzyszą w różnych sytuacjach i posiedli umiejętność radzenia sobie z uczuciem negatywnym
  •  umieli odczuwać uczucia innych
  • byli swobodni w relacjiach z dorosłymi, umieli bronić swoich racji i słuchać ze zrozumieniem innych
  • umieli współdziałać
  • byli odpowiedzialni za siebie i innych
  • mieli poczucie partnerstwa , równego i sprawiedliwego traktowania siebie nawzajem
  • nabyli umiejętności oceniania siebie i iinych z wykluczeniem krytykanctwa
  • byli wrażliwi i tolerancyjni

 

Naszą troską pozostaje, by nasi wychowannkowie:

  • umieli myśleć twórczo
  • odkrywali zależności między zjawiskami nas otaczającymi i nie tylko w środowisku przyrodniczym, ale również w zyciu społecznym
  • ćwiczyli pamięć, uwagę, spostrzeżenie
  • rozwijali wyobraźnię
  • umieli analizować i syntetyzować wykorzystując wcześniejsze doświadczenia i wiedzę
  • czerpali radość z tworzenia
  • mieli jak najwięcej doświadczeń w aktywności plastycznej, w tym wyrażania siebie za jej pośrednictwem

 

Dużą wagę przykładamy do:

  • rozwoju fizycznego naszych wychowanków i nie tylko w aspekcie rozwoju ruchowego, ale za jego pośrednictwem w kształtowaniu takich cech charakteru jak: cierpliwość, wytrwałość, pokonywanie swoich słabości, lęków, odczuwanie satysfakcji z własnego rozwoju
  • hartowanie organizmu, poprzez doświadczenie różnych warunków atmosferycznych z jednoczesną dbałością o zdrowie wychowanków
  • dbałość o higienę, zarówno w aspekcie higieny osobistej, jak te z higieny układu nerwowego i higieny otoczenia
  • kultury żywienia, którą ujmujemy w kategoriach zdrowego żywiennia uwzględniającego urozmaicone posiłki wykonane z produktów o najwyższej jakości, zdrowych, pełnowartościowych w niezbędne składniki i jednocześnie kulturę spożywania ich

 

Metody, które wykorzystujemy wspierając rozwój dziecka to:

  • metody aktywne-  nastawione na aktywność dzieci: doświadczenie, obserwacje, manipulowanie, przeżywanie własnej twórczości
  • metoda pedagogiki zabawy
  • metoda „Dobrego startu”
  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Scherborne
  • metody relaksacyjne
  • metody terapeutyczne (baraszkowanie)
  • metody arteterapii jak np.: biblioterapia, muzykoterapia, drama.