RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(grupy 3, 4 l)
czas | ilość | Forma aktywności | |
700– 800 | 1’ | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m. in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
800– 830 | 0.30’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m. in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
830– 845 | 0.15’ | D | Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence |
845– 900 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
900-945 | 0.45’ |
| Śniadanie. Czynności higieniczno- porządkowe |
945-1030 | 0.45’ | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1030-1045 | 0.15’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna |
1045-1145 | 1 | R | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1145-1200 | 0.15’ |
| Czynności higieniczno- porządkowe |
1200-1245 | 0.45’ |
| Obiad |
1245-1300 | 0.15’ |
| Kwadrans dla bajki /leżaki |
1300-1430 | 1.30’ | Wypoczynek na leżakach | |
1430-1445 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe, zabawa ruchowa | |
1445-1515 | 0.30’ |
| Podwieczorek |
1515-1530 | 0.15’ | Z | Zabawy dydaktyczne |
1530-1615 | 0.45’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna (pobyt w ogrodzie) |
1615-1700 | 0.45’ | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 4
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =1
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego = 1
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(grupy 5,6 l)
czas | ilość | Forma aktywności | |
700_ 800 | 1´ | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
800 _ 830 | 0,5´ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
830– 845 | 0.15’ | D | Ćwiczenia poranne |
845– 900 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
900-945 | 0.45′ |
| Śniadanie. Czynności higieniczne, mycie zębów |
945_ 1045 | 1 | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1045-1100 | 0.15’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna. |
1100-1200 | 1 | R | Aktywność ruchowa w ogrodzie |
1200-1215 | 0.15’ | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
1215-1230 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1230-1315 | 0.45´ |
| Obiad |
1315-1355 | 0.40’ | D | Bajko terapia/ Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1355-1415 | 0.20´ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci |
1415-1430 | 0,15´ |
| Czynności higieniczno- porządkowe |
1430-1500 | 0,30´ |
| Podwieczorek |
1500-1630 | 1.5´ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi (pobyt w ogrodzie przedszkolnym). |
1630-1700 | 0.30´ | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 4
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =2
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego =2