Grupa „Rybki”
Nauczyciele: Marta Matysiak
Pomoc nauczyciela: Irena Szwarczewska
Woźna: Monika Kazimierska
Siatka zajęć
Czas trwania: ok. 10-20 min (wg możliwości dzieci)
Dzień tygodnia | Zajęcia pierwsze | Zajęcia drugie |
Poniedziałek | Mowa | Zestaw zabaw ruchowych |
Wtorek | Umuzykalnienie | |
Środa | Kształcenie pojęć matematycznych | Zestaw zabaw ruchowych |
Czwartek | Plastyka | |
Piątek | Mowa | Zestaw zabaw ruchowych |
Rytmika:
Wtorek: 11:30-12:00
Środa: 14:30 – 15:00
Tańce:
Piątek: 10:30-11:00
Angielski:
Poniedziałek: 14:30 – 15:00
Wtorek: 14:30 – 15:00
Czwartek: 12:00- 12;30
Piątek: 10:30-11:00
KWIECIEŃ 2025
Temat tygodnia: Czego potrzebują zwierzęta?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
− jakie potrzeby mają zwierzęta
− dlaczego ludzie powinni dbać o zwierzęta
− czym zajmuje się weterynarz
− kto dba o zwierzęta hodowlane
− jakie produkty otrzymujemy od wybranych zwierząt hodowlanych
− jakie zwierzęta zamieszkują pole
− jakie zwierzęta są charakterystyczne dla środowiska leśnego
− co jedzą zwierzęta
− jakie zwyczaje mają wybrane zwierzęta: udomowione, hodowlane, polne i leśne
− jakie odgłosy wydają wybrane zwierzęta
− gdzie mieszkają wybrane zwierzęta
− w czym są podobne do siebie i czym się różnią wybrane zwierzęta
Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory mają pisanki?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
− jakie zwyczaje związane są ze Świętami Wielkanocnymi
− jakie motywy występują najczęściej na wielkanocnych kartkach świątecznych
− jakie zwierzęta są symbolami Świąt Wielkanocnych
− jak dekorujemy koszyczek wielkanocny i co do niego wkładamy
− jakimi technikami są ozdabiane jajka wielkanocne
− jakie rośliny są symbolami Wielkanocy
− czego ludzie najczęściej życzą sobie w czasie Świąt Wielkanocnych
Temat tygodnia: Jak dbam o naszą planetę?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
− jakiego rodzaju są śmieci
− jakiego koloru są pojemniki na śmieci i jakie śmieci należy do nich wrzucać
− co to znaczy segregowanie śmieci
− w jaki sposób można oszczędzać papier
− jakie torby są przyjazne dla środowiska
− jakie znaczenie w przyrodzie odgrywają drzewa
− w jaki sposób można chronić środowisko, co robić, by być eko
− jakie są zawody i miejsca pracy ludzi dbających o środowisko
− co to jest ekologia, ochrona środowiska i recykling
− czym się zajmuje ekolog
Temat tygodnia: W jakim kraju mieszkam?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
− jaka zabudowa jest charakterystyczna dla ich miejsca zamieszkania
− jakie krajobrazy można zobaczyć w Polsce
− gdzie znajdują się niziny, góry, morze
− jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol
− jaka legenda związana jest z powstaniem Warszawy
− jakie są najciekawsze miejsca w Warszawie
− jakie są polskie symbole narodowe
− jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany
− jak dzieci mogą okazać miłość swojej ojczyźnie
− w jakich kolorach mają stroje polscy sportowcy
− co jest Europa i Unia Europejska
− jakie są symbole Unii Europejskiej i czy Polska do niej należy
− jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskie
Dzień konsultacji z rodzicami: każda środa (po uprzednim uzgodnieniu z nauczycielem)